Ціннісні орієнтації формуються в ході соціалізації особистості внаслідок проникнення суспільної інформації в її індивідуально-психологічний світ. Спочатку юна особистість набуває досвіду попередніх поколінь, отримуючи уже схвалені стереотипи поведінки, орієнтовані на соціокультурні цінності. А вже потім набуває власного досвіду, який допомагає індивідові адаптуватися в мікросередовищі. Побудова і переоцінка системи цінностей – основний процес морального розвитку в юнацькому віці.
Сучасне суспільство та складні соціальні й економічні перетворення характеризуються багатофакторністю й різноспрямованістю впливів на молоде покоління, несучи з собою як збільшення можливостей розвитку людини, так і певний потенціал негативних впливів. Підлітки вразливі, нерідко потрапляють у тенета шкідливих звичок, а це – крок до серйозних проблем у дорослому віці. Низький рівень критичного мислення, сприяє розвитку нових форм узалежненої поведінки. У сучасній психологічній науці виділяють види узалежнених форм поведінки, які найчастіше активуються в юнацькому віці: узалежнення від соціальних мереж, значущих людей, комп’ютерних й азартних ігор, їжі, хімічних речовин, кохання, шопінгу тощо.
Особистості, які страждають високою тривожністю, невпевненістю в собі, занадто довірливі й боязкі більше схильні до високої сугестивності. Батьки в процесі виховання використовують навіювання, коли намагаються пояснити своїм дітям, що погано, а що добре. Можливо, причиною високої сугестивності є гіперопіка чи гіпоопіка з боку батьків?
Пропонуємо вашій увазі хмаринку – тег на тему «Сугестивність як детермінанта узалежнених форм поведінки в юнацькому віці». «Дерево рішень» має за мету презентувати дієві превентивні форми роботи з дітьми підліткового віку, адже важливо вчасно попередити розвиток узалежненості, яка негативно впливає на «Я-образ».
Олександр Ткачук,
студент групи МП-51
психолого- природничого факультету