Назаревич Вікторія В’ячеславівна

Посада

доцент кафедри вікової та педагогічної психології

Науковий ступінь

кандидат психологічних наук

Вчене звання

доцент кафедри психології

Профілі:

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0111-7070
Scopus 59954066500
Google Scholar https://scholar.google.com/citations?user=zERp5OIAAAAJ&hl=ua
Web of Science(WoS) Web of Science Researcher ID ACF-2706-2022

Електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Сфера наукових інтересів: Психологія остракізму, психологія творчості, арттерапія, ігротерапія, психологія саморегуляції

Інформація про вищу освіту:

Вища освіта та наукова підготовка:

  1. Рівненський економіко-гуманітарний інститут(1999 р.)
    Повна вища освіта за спеціальністю «Початкове навчання, практична психологія», кваліфікація – «Вчитель початкових класів, практичний психолог».
  2. Інститут спеціальної педагогіки АПН України(2000–2005 рр.)
    Навчання в аспірантурі за спеціальністю «Спеціальна психологія».
  3. Рівненський державний гуманітарний університет(2019–2021 рр.)
    Навчання в докторантурі за спеціальністю 053 – Психологія.

Стаж роботи: практичним психологом з 1995 року

Викладачем психологічний дисциплін з 2000 року

 Професійний розвиток: сертифікати, дипломи, участь

Дисертаційні дослідження:

(Дисертаційне дослідження на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 053 Психологія (19.00.07 – спеціальна психологія ) «Психологічні особливості корекції поведінки соціально дезадаптованих дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку» (Київ, 2005).

Наукові та професійні досягнення:

  • Засновник навчального порталу з арт-терапії «Nazarevich - art»
  • Членство в ГО «Всеукраїнська асоціація політичних психологів»
  • Членство ГО Національна психологічна асоціація
  • Членство в Європейська федерація психологічних асоціацій
  • Подяка за плідну співпрацю у розвитку професійної майстерності молодих спеціалістів психологічної служби, підтримку та популяризацію інновацій та досягнень сучасної психологічної науки та з нагоди проведення Першого психологічного фестивалю «ЕКСПЛОРА» від Департаменту освіти та науки виконавчого органу Київської міської ради, київською міської державної адміністрації від грудня 2024 року, Підписано Директором Київського Палацу дітей та юнацтва  Оксаною Домбровською. (фото скан в додатку до звіту )
  • Подяка за волонтерську діяльність та за вагомий внесок у підтримку психологічної стійкості складу Державної прикордонної служби України, активну співпрацю та всебічну допомогу психологам відомства та з нагоди Всеукраїнського дня психолога. Наказ адміністрації державної прикордоної служби України вид 15 квітня 2025 року номер 687 - 0С. Підписаний головою державної прикордонної служби України генерал-лейтенантом Сергіям Дейнеко.
  • Меморандум про співробітництво з ГО «Генофонд нації» від 10 серпня 2022 року. Супервізор та навчальний тренер
  • Меморандум про співробітництво з Управлінням освіти Рівненської територіальної громади від 27 березня 2025 року
  • Меморандум про співробітництво з Центром професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради від 24 березня 2025 року
  • Меморандум про співпрацю з ГО «Асоціація практичних психологів Рівненської області» від 21 березня 2025 року

Навчальні дисципліни.

Актуальні питання сучасної психології

Панорама вітчизняних та зарубіжних методів психології

Автор понад 35  публікацій. Основні публікації (беремо із списку за останні 5 років )

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection.

Kryvonis, T., Lukecha, I., Pylypenko, N., Nazarevych, V., Boreichuk, I., & Dziuba, T. (2022). Peculiarities of Application of Metaphor in Group Psychological Correction. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(4), 212-226. https://doi.org/10.18662/brain/13.4/384

https://lumenpublishing.com/journals/index.php/brain/article/view/5269

Kramchenkova, V., Nazarevych, V., Kompanovych, M., Boreichuk, I., Dziuba, T., & Panasiuk, A. (2023). Art Therapy as an Effective Means of Overcoming Stress: Neurophysiological Features. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 14(3), 122-133. https://doi.org/10.18662/brain/14.3/465

https://lumenpublishing.com/journals/index.php/brain/article/view/6483

Savytska, O., Shkrabiuk, V., Pedorenko, V., Sytnik, S., Naichuk, V., & Nazarevych, V. (2022). Art Therapy as a Means of Psychological Correction of Emotional Disorders. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(4), 196-211. https://doi.org/10.18662/brain/13.4/383

Savytska, O., Shkrabiuk, V., Pedorenko, V., Sytnik, S., Naichuk, V., & Nazarevych, V. (2022). Art Therapy as a Means of Psychological Correction of Emotional Disorders. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(4), 196-211. https://doi.org/10.18662/brain/13.4/383

Kramchenkova, V., Nazarevych, V., Kompanovych, M., Boreichuk, I., Dziuba, T., & Panasiuk, A. (2023). Art Therapy as an Effective Means of Overcoming Stress: Neurophysiological Features. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 14(3), 122-133. https://doi.org/10.18662/brain/14.3/465

Savitska, O., Nazarevych, V., Poliluieva, I., Kramchenkova, V., Kosianova, O., & Boreichuk, I. (2025). Neuropsychological Aspects of Coping with Stress in Children and Adults through Art Therapy. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala17(2), 667-681. https://doi.org/10.18662/rrem/17.2/1000

(Web of Science)

Nazarevych, V. (2025). Personal dispositions of ostracizers and victims of ostracismEstudos de Psicologia (Campinas), 42, e12131. https://doi.org/10.1590/1982-0275202542e12131

https://www.researchgate.net/publication/392742559_Personal_dispositions_of_ostracizers_and_victims_of_ostracism

https://www.scielo.br/j/estpsi/a/nHNYsJ4FQ89xhHGtQ9YV8gn/

Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:

  1. Назаревич В. В. Психологічні засоби профілактики остракізму в інклюзивному просторі: методичний посібник / В. В. Назаревич – КИЇВ: «ПРИНТХАУС», 2021. – 64 с.
  2. Назаревич В. В. Проективна самоакцептація остракізованої дитини до освітнього середовища / В. В. Назаревич // Психолого - педагогічна допомога особистості засобами арттерапії / В. В. Назаревич. – Переяслав: ФОП Домбровська Я. М., 2020. – С. 290–308.
  3. Назаревич В. В. Сучасні парадигми розуміння остракізації в освітному середовищі / В. В. Назаревич // Theoretical foundation of the functioning of education. Ways to improve the effectiveness of educational activities / В. В. Назаревич – Boston: Primedia eLaunch, 2021. – 394 – 401.

Наукові публікації у наукових виданнях:

  1. Назаревич В. В. Визначення остракізму в системі наукових понять / В. В. Назаревич. // HUMANITARIUM «Психологія». – 2019. – №1. – С.110 – 119 (https://doi.org/10.31470/2308-5126-2019-42-1-110-119).
  2. Назаревич В. В. Методологічні аспекти вивчення остракізму / В. В. Назаревич. // Київський науково-педагогічний вісник. – 2020. – №21. – С. 70 – 78 (http://knopp.org.ua/file/21_2020.pdf).
  3. Назаревич В. В. Моніторинг передумов остракізму в навчальному середовищі / В. В. Назаревич. // Габітус. – 2020. – №12. – С. 191 – 197 (DOI https://doi.org/10.32843/2663- 5208.2020.12-2.33).
  4. Назаревич В. В. Організаційно – інструментальні умови психолого-педагогічної профілактики / В. В. Назаревич. // Український психолого-педагогічний науковий збірник. – 2020. – № 21. – С. 60 – 69. (http://pedagogylviv.org.ua/zhurnaly/december_2020.pdf)
  5. Назаревич В. В. Остракізація як феномен інклюзивного простору / В. В. Назаревич. // Психологія реальність і перспективи. – 2020. – № 15. – С. 118 – 125. (https://doi.org/10.35619/praprv.v1i15.193)
  6. Назаревич В. В. Остракізм в навчальному середовищі як соціальна стигматизація / В. В. Назаревич. // Modern engineering and innovative technologies. – 2020. – №14. – С. 30 – 40. (10.30890/2567-5273.2020-14-04-027)
  7. Назаревич В. В. Остракізм як передумова булінгу / В. В. Назаревич. // Теорія і пратика сучасної психології. – 2019. – №6. – С. 70 – 77 (https://doi.org/10.32840/2663-6026.2019.6-1.15).
  8. Назаревич В. В. Остракізм як прояв ксенофобії / В. В. Назаревич. // Проблеми сучасної психології. – 2020. – №47. – С.159 – 178 (https://doi.org/10.32626/2227-6246.2020-47.159-178).
  9. Назаревич В. В. Парадигмальні аспекти витоків остракізму в теоріях розвитку / В. В. Назаревич. // KELM (Knowledge, Education, Law, Management). – 2020. – № 3 (31). – С. 94 – 101 (https://doi.org/10.51647/kelm.2020.3.2.17)
  10. Назаревич В. В. Передумови остракізму як першоджерела соціальної ізоляції / В. В. Назаревич. // Теорія і пратика сучасної психології. – 2020. – №1. – С. 79 – 87 (https://doi.org/10.32840/2663-6026.2020.1-3.14).
  11. Назаревич В. В. Причини і прояви остракізму в освітньому середовищі / В. В. Назаревич. // Наукові записки Національного університету «Остроська академія» серія «Психологія». – 2020. – №11. – С. 167 – 175 (https://journals.oa.edu.ua/Psychology/article/view/2986).
  12. Назаревич В. В. Проективна самоакцептація остракізованої дитини до освітнього середовища / В. В. Назаревич // Психолого - педагогічна допомога особистості засобами арттерапії / В. В. Назаревич. – Переяслав: ФОП Домбровська Я. М., 2020. – С. 290–308.
  13. Назаревич В. В. Психологічні аспекти соціальної депривації в наслідок остракізації / В. В. Назаревич. // Габітус. – 2020. – №16. – С.162 – 168 (DOI https://doi.org/10.32843/2663- 5208.2020.16.26).
  14. Назаревич В. В. Психологічний феномен пересуду як форма остракізації / В. В. Назаревич. // JOURNAL OF PSYCHOLOGY RESEARCH– 2020. – №9. – С. 93 – 102 (DOI: http://dx.doi.org/10.15421/102009).
  15. Назаревич В. В. Соціальне вигнання як форма остракізації в навчальному середовищі / В. В. Назаревич. //Психологія реальність і перспективи. – 2019. – №13. – С.82 – 89 (http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/96/).
  16. Назаревич В. В. Функції остракізму в освітньому середовищі / В. В. Назаревич. //Психологія реальність і перспективи. – 2020. – №14. – С.177 – 186 (http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/202/).
  17. Назаревич В. В. Явище остракізму в системі трансцендентальних понять життєвої форми / В. В. Назаревич. // Психологічні перспективи. – 2019. – №34. – С. 155 – 174 (DOI: https://doi.org/10.29038/2227-1376-2019-34-155-174).
  18. Назаревич В. В. Принципи психологической корекции остракизированной личности/ В. В. Назаревич. // Modern scientific researches. – 2020. – №13 (6). – С. 12 – 23 (DOI: 10.30889/2523-4692.2020-13-06-007).
  19. W. Ostracyzm – wykluczenie spoleczne – niekorzystna sytuacja spoleczna / Nazarewycz. W. // european humanities studies: state and society. – 2020. – № 2 – С. 26 – 47.
  20. Назаревич В. В. Філосовський компонент психології «іншого» в системі остракізації середовища / В. В. Назаревич. // HUMANITARIUM. – 2019. – №1. – С.120 – 130.
  21. Назаревич В.В. Методологічні прийоми роботи із фотозображеннями у консультативній практиці психолога / В. В. Назаревич // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки». Вип. 3. Т1. – Херсон: Видавничий дім «Гельветика», 2017. – С. 116–121.
  22. Назаревич В. В., Пʼясецька О. В. Остракізовані ознаки аутоагресивної поведінки підлітків /В. В.Назаревич, О. В. Пʼясецька // Психологія : реальність і перспективи : Збірник наукових праць. Випуск 12 // упоряд. Р.В. Павелків; ред. кол. : Р.В. Павелків, В.І. Безлюдна, Н.В. Корчакова. – Рівне : РДГУ, 2019. – С.184-195.
  23. Назаревич В.В. Фотографія як засіб ресурсування психоемоційного стану індивіду / В.Назаревич, І.Борейчук // Психологія: реальність і перспективи. – 2017. – Вип. 8. – С. 192-197.
  24. Назаревич В. В. Вивчення явища остракізму в системі наукових знать / В. В. Назаревич. // PERSPECTIVE DIRECTIONS OF SCIENCE AND PRACTICE. – 2020. – №6. – С.212 – 214.
  25. Назаревич В. В. Соціальна нетерпимість в освітніх установах як середовище остракізації / В. В. Назаревич. // Наукові записки Національного університету «Острозька академія» серія «Психологія». – 2020. – №10. – С.116 – 122.
  26. Назаревич В. В. Еволюційні тенденції булінгу як остракізація контактів у навчальному середовищі Психологічні перспективи. 2021. № 37. С. 168–187.
  27. Назаревич В.В. ОЗНАКИ ОСТРАКІЗМУ В ПРОЦЕСІ АДАПТАЦІЇ ДО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩІ. Наукові перспективи. 2022. № 16
  28. Назаревич В.В. ОРГАНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ СПІЛКУВАННЯ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ З ОЗНАКАМИ ОСТРАКІЗАЦІЇ.Наука і освіта. 2022. № 1
  29. Назаревич В. Подолання остракізації дітей внутрішньо переміщених осіб в умовах їх адаптації до нового освітнього середовища. Психологія: реальність і перспективи. 2022. № С. 49-59. https://www.prap.rv.ua/index.php/prap_rv/article/view/317/269
  30. NAZAREVICH, V. (2022). Psychosocial support for ostracizers in educational environment. EUROPEAN HUMANITIES STUDIES: State and Society, (3), 102-113. https://doi.org/10.38014/ehs-ss.2022.3.08
  31. Назаревич В.В.та Вальковська М. (2022) ВИКОРИСТАННЯ ІГРАШКИ ЯК ТРАНСФЕРНОГО ОБ’ЄКТУ В ФОРМУВАННІ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ У ДІТЕЙ. Психологія: реальність і перспективи, 2022 (Вип.19). с. 60-67. DOI https://doi.org/10.35619/praprv.v1i19.318
  32. Назаревич В., Бріль М. САМОРЕГУЛЯЦІЯ КОЛЬОРОМ У СИТУАЦІЇ СТРЕСУ: МИСТЕЦЬКА ПРАКТИКА ДЛЯ ВИКЛАДАЧА СФЕРИ МИСТЕЦТВА. Психологія: реальність і перспективи. 2024. №23. С.13 – 25. https://doi.org/10.35619/prap_rv.vi23.393
  33. Назаревич, В. В., Борейчук, І. О., & Коробанова, О. Л. (2024). Інтегративна модель ігротерапії для подолання наслідків остракізації дітей війни в Україні.Габітус, (59), 316-325. https://doi.org/10.32782/2663-5208.2024.59.55
  34. Назаревич, В. В., Борейчук, І. О., Коробанова, О. Л. (2024). Фотографія як терапевтична форма фіксації реальності. Габітус, (65), 269-275. https://doi.org/10.32782/2663-5208.2024.65.47
  35. Назаревич, В. В., Борейчук, І. О., & Коробанова, О. Л. (2024). Метод подолання іграшкою (ПІ5) у формуванні копінг-стратегій у дітей.Габітус, (66), 373-375. https://doi.org/10.32782/2663-5208.2024.66.63
  36. Назаревич В., Бриль, М., Літвінова, О. (2025). Копінг-стратегії в ігротерапії за допомогою образу полярного ведмедя в процесі формування резильєнтності. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія»(7), С.145-157. https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2025-1.20

Авторські свідоцтва:

  1. Назаревич В.В. Свідоцтво про отримання авторського права на твір «23 методи психоемоційної саморегуляції творчістю » Психологічні поради для саморегуляції особистості в умовах пандемічної реальності (реєстрація від 17.06.2020 №98205).
  2. Назаревич В.В. Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір. Збірка творів  образотворчого мистецтва «Набір карток «CREO» для роботи психолога (реєстрація від 06.07.2020 №98393).
  3. Назаревич В.В. Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір. Збірка творів образотворчого мистецтва «Проективні картки «POTS+» (реєстрація від 16.07.2020).

Наукове керівництво здобувача, який одержав документ про присудження наукового ступеня:

Підвищення кваліфікації

1.Назва: «Soft Skills у вищій освіті: експертиза ЄС»

Організатор: Острозька академія

Обсяг: 180 годин (6 кредитів ЄКТС)

Мова сертифікату: англійська та українська

Дата: 31 травня 2025

Підписант: Проректор з науково-педагогічної роботи Дмитро Шевчук

2.Назва: «Організація наукової роботи у закладах освіти»

Організатор: Сумській державний унівеситет

Обсяг: 30 годин (1 кредитів ЄКТС)

Мова сертифікату: англійська та українська

Дата: 21.03.2025 -31.03.2025

Підписант: Директор ДРП Дмітро Циганюк

 

© 2025 Психологія