ПЕДАГОГ ЧИ ПСИХОЛОГ?

В українських вишах є цікава практика поєднання двох спеціальностей у процесі професійної підготовки здобувачів. У більшості випадків таке поєднання забезпечує не лише розширення можливостей для майбутнього працевлаштування фахівців, а й обумовлює взаємодоповнення, посилення та прискорення процесу формування професійних компетенцій та особистісних якостей. Прикладом вдалого поєднання є підготовка фахівців за спеціальністю «Початкова освіта» та «Дошкільна освіта» у сукупності із спеціальністю 053 «Психологія».

Маючи широку педагогічну та методичну підготовку до роботи з дітьми, студенти цих спеціальностей легко оволодівають азами професійної діяльності психолога. Вони вільно взаємодіють з дітьми, компетентно проводять психолого-педагогічні спостереження за їх життєдіяльністю і розвитком. Випускники володіють широким спектром методів психологічного і педагогічного впливу. Спостереження за проходженням практик, виконанням студентами творчих завдань засвідчують доцільність такої стратегії підготовки фахівців. У якості прикладу можна послатися на творчі розробки студентам спеціальністю «Початкова освіта. Психологія» авторських казок із психотерапевтичним змістом для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку (див. «Студентський дайджест : збірник наукових матеріалів здобувачів вищої освіти», випуск 5. С. 123-140).  та «Студентський дайджест» випуск 6. С. 125-131

Деякі із авторів, вказаних розробок, перед вами. Побажаємо їм успіхів у навчанні та майбутній професійній діяльності. Якою вона буде – педагогічного чи психологічного спрямування – покаже час. Наразі навчаємося.

© 2024 Психологія