Петренко Оксана Борисівна

Посада: проректор з інноваційної діяльності і міжнародного співробітництва професор кафедри теорії і методики виховання РДГУ.

Науковий ступінь: доктор педагогічних наук

Вчене звання: професор

Профілі:

ORCID https://orcid.org/0000-0001-6906-3542

Scopus https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57213191425

Google Scholar https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=yt1DpUwAAAAJ

Web of Science(WoS) AAE-6260-2022

Контакти: e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Сфера наукових інтересів: історія освіти і виховання; методологія педагогічних досліджень, гендерні студії.

Інформація про вищу освіту: 

Рівненський державний педагогічний інститут ім. Д. З. Мануїльського. 1987 р., російська мова та література, вчитель російської мови та літератури; 1993 р, практичний психолог, практичний психолог в галузі народної освіти.

Навчалася в аспірантурі (1993–1996) та докторантурі (2005–2008) за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.

Стаж роботи: 38 років.

  Професійний розвиток: сертифікати, дипломи, участь

Дисертаційні дослідження:

Кандидатська дисертація на тему «Виховання любові до матері у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського» (1997 р.). 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.

Докторська дисертація на тему «Гендерні підходи до освіти та виховання в історії вітчизняної школи і педагогіки (XX століття)» (2011 р.) 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (011 науки про освіту).

Наукові та професійні досягнення:

Член бюро громадської організації «Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського» (дата реєстрації 06.03.1997), Всеукраїнської асоціації істориків педагогіки.

Член спеціалізованих вчених рад:

Д 47.053.01 в РДГУ із захисту докторських та кандидатських дисертацій зі спеціальностей 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, 13.00.04. – теорія і методика професійної освіти, 13.00.07 – теорія і методика виховання. (Наказ Міністерства освіти і науки України 08.07.2025 № 986).

Д.14.053.01 в Житомирському державному університеті імені Івана Франка зі спеціальностей 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, 13.00.04. – теорія і методика професійної освіти. (Наказ Міністерства освіти і науки України 28.04.2025 № 641).

Директор Регіонального комплексного Науково-методичного центру інноваційних технологій освітнього процесу РДГУ (Рішення Вченої ради РДГУ. Протокол № 5 від 31 травня 2018 р.).

Керівник наукової школи «Розвиток вітчизняної освіти: різновекторність пошуків».

Головний редактор фахового збірника наукових праць РДГУ «Інноватика у вихованні» (категорія Б), (Індекс Copernicus).

Член міжвідомчої ради з координації наукових досліджень НАПН України (галузь педагогіка) (згідно Постанови Президії Національної академії педагогічних наук України від 23 червня 2016 р. № 1-2/9-175).

Учасниця міжнародного проєкту «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом») (лист МОН від 10.09.2019 №1/9-573).

Гарант освітньо-наукової програми спеціальності А1 Освітні науки третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти.

Керівник проблемної групи здобувачів вищої освіти ступеня «магістр» педагогічного факультету «Методологічні засади магістерського дослідження з педагогіки» з 2016 року й дотепер.

Співкерівник Гендерного центру «Ми різні – ми рівні».

Науковий керівник науково-дослідної теми «Творче впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в сучасному освітньо-виховному просторі Рівненщини» (реєстраційний номер 0118 U 00 30 66) (2018-2022).

Науковий керівник науково-дослідної теми «Теоретичні й методичні основи підготовки майбутніх педагогів до виховної діяльності в освітньому просторі НУШ» (реєстраційний номер 0123U100075) (01.01.2023-31.12.2027).

Участь у науковому проєкті «Обличчя стресу та самотності в контексті міграції у воєнний час» в рамках програми «Наука для суспільства II» у проєкті круїзу № NdS-ll/SP/0458/2023/01, за фінансування Міністерства освіти і науки Польщі. 21 листопада 2023 року – 15 вересня 2024 року. Договір про співпрацю у межах проєкту, від 21 листопада 2023 року між Державною вищою професійною школою імені Вітелона в Легниці і Рівненським державним гуманітарним університетом.

Здійснює наукове керівництво здобувачами ступеня PhD, доктора наук.

Виступає офіційним опонентом дисертаційних досліджень.

 

Навчальні дисципліни, які викладає:

Технологія та організація наукових досліджень в освіті.

Технологічні аспекти роботи над дисертацією.

Історіографія та джерелознавство історико-педагогічних досліджень.

Методологія організації досліджень з освітніх наук.

Гендерна психологія.

Гендерний підхід в освіті і вихованні.

Технології психолого-педагогічної підтримки вчителів і дітей у кризових ситуаціях.

Автор понад 200 публікацій. Основні публікації:

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection.

  1. Logosha, R., Bondarenko, V., Samokhval, O., Pavelkiv, R., & Petrenko, O.B. (2019). Entrepreneurship education of future economists in the process of preparation. Journal of Entrepreneurship Education, 22(6) (Scopus). – URL: https://www.abacademies.org/articles/Entrepreneurship-education-of-future-economists-1528-2651-22-6-476.pdfhttps://www.abacademies.org/journals/journal-of-entrepreneurship-education-inpress.htmlScopus
  2. Mykola Pichkur, Mariia Oliiar, Oksana Petrenko, Iryna Rozman, Irina Demchenko, Liliya Ryabovol. Explenation of Paradigm Methodology of Specialists in Higher Education System Vocational Training. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. Vol.12, №1 Sup. 1. p. 267–292. URL: https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/issue/view/RREM_12.1Sup1_2020 WOS
  3. Halyna Bilavych, PhD Oksana Kondur, PhDMariya Bahriy, Prof. Mariya P. Oliyar, Prof. Boris Savchuk, Prof. Nadiya Fedchyshyn, PhDIryna Humenuk, Prof. Mykola Pantiuk and Prof. Oksana Petrenko. Reading as a Cultural Practice of Modern Students. International Journal of Applied Exercise Physiology. 2322-3537. Р.131–144. Web of Science
  4. Oksana B. Petrenko, Tetiana S. Tsipan, Zhanna H. Stelmashuk, Nadiia M. Hrynkova and Liudmyla M. Balika. The Specificity of Preparing Students at Pedagogical Universities for Educational Activity in the Digital Epoch. Journal of Intellectual Disability – Diagnosis and Treatment. Volume 8 No.3. р.460–471. Scopus
  5. Петренко О. Б. Роль педагогических журналов в развитии полиэтнического образования и школьного дела в Подкарпатской Руси. Русин. № 60. С.120–137. Web of Science. Scopus
  6. Redchuk, R., Doroshenko, T., Havryliuk, N., Medynskii, S., Soichuk, R., Petrenkо, O., Pavelkiv, R., Rybalko, P., Maliar, N., Maliar, E., Chornodon, M., Boretskyi,V. Developing the Competency of Future Physical Education Specialists in Professional Interaction in the Field of Social Communications. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 2020. 12 (4), 289–309. Scopus
  7. Ruslana Soichuk, Oksana Petrenko, Iryna Budz, Hryhorii Pustovit, Roman Pavelkiv. Specifics of National Self-Assertion Upbringing of Students in Extracurricular Activity Against a Background of the Russian Armed Aggression. The New Educational Review.Vol. 62(2). 19–31. https://czasopisma.marszalek.com.pl/10-15804/tner/Scopus

 

 

Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:

  1. Nadiia Hrynkova, Oksana Pertrenko, Zhanna Stelmashuk. The formation of physical and moral culture of personality of child in the context of the provisions of the new ukrainian school: theoretical and methodical aspects // Vzdelávanie a spoločnosť IV. Medzinárodný nekonferenčný zborník. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2019. С.92–115. ISBN 978‐80‐555‐2240‐1. EAN 9788055522401.
  2. Petrenko O., Balika L., Pustovit Н. The use of innovative technologies in the process of training of doctor of philosophy (PhD) in the specialty “011 Education Sciences” (Використання інноваційних технологій у підготовці доктора філософії (PhD) зі спеціальності «011 Науки про освіту») Modern Technologies in Education. Collective Scientific Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2019; ISBN 978-83- 946765-5-1; pp. 495, illus., tabs., bibls, р. 216–226.
  3. Петренко О. Б. «Віддана мені, як і я їй»: Про Ганну Іванівну Сухомлинську: Монографія. Рівне: Волин. обереги, 2020. 100 с.
  4. Петренко О. Б. Формування критичного мислення дітей в освітній програмі «Філософія для дітей» М. Ліпмана оповіданнями В. Сухомлинського. Василь Сухомлинський в діалозі з сучасністю: колективна монографія/ упоряд.: Березівська Л.Д., Марусинець М.М., Сухомлинська Л.В. / Івано-Франквська: Видавець Кушнір Г.М., 2020. С. 105–121.
  5. Петренко О.Б. Ідеї дитиноцентризму в зарубіжній педагогічній теорії: актуалізація проблеми вільного виховання. W trosce o rozwój i bezpieczeństwo dziecka we współczesnym świecie: aspekty społeczno-prawne, redakcja naukowa Anna Pawlak, Beata Skwarek, Justyna Stadniczenko, Oksana Petrenko, Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa, Legnica 2022. 394 s. s.131-153.
  6. Петренко О. Передмова. 1.1. Педагогічний феномен Василя Олександровича Сухомлинського у контексті розвитку української освіти. 1.2. Методологічні основи вивчення спадщини В.О.Сухомлинського. Творче впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в сучасному освітньо-виховному просторі Рівненщини: монографія / Петренко О. Б., Баліка Л. М., ПустовітГ. П., Ціпан Т. С., Стельмашук Ж. Г., Ваколюк А. М., Петренко С. В., Поліщук О. П., Шалівська Ю. В. Петренко І. Ф.; за наук. ред. О. Б.  Петренко. Рівне: О. Зень, 2023. 263 с. С.5-26., С.253-255.
  7. Програма вступного іспиту до аспірантури для здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти наукового ступеня доктора філософії (PhD): Галузь знань: 01 Освіта /Педагогіка; Спеціальність: 011 Освітні, педагогічні науки / О. Б. Петренко, С. А. Литвиненко, О. А. Гудовсек, Л. М. Баліка. Рівне : РДГУ, 2019. 31с.
  8. Програма вступного іспиту до аспірантури для здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти наукового ступеня доктора філософії (PhD): Галузь знань: 01 Освіта /Педагогіка; Спеціальність: 011 Освітні, педагогічні науки / О. Б. Петренко, Я. В. Сверлюк, О. А. Гудовсек, Л. М. Баліка. Рівне: РДГУ, 2020. 31с.
  9. Петренко О. Б., Баліка Л. М., Ваколюк А. М., Гринькова Н. М., Стельмашук Ж. Г. Актуальні проблеми освіти і виховання: навч.-метод. посіб. / РДГУ; уклад.: О. Б. Петренко, Л. М. Баліка, А. М. Ваколюк, Н. М. Гринькова, Ж. Г. Стельмашук. Рівне : РДГУ, 2020. 116 с.
  10. Програма вступного іспиту зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» для вступників на здобуття ступеня вищої освіти «Доктор філософії» на основі ступеня (освітньо-кваліфікаційного рівня) спеціаліста, магістра/ О. Б. Петренко, Я. В. Сверлюк, Л. М. Баліка, С. Б. Бричок, О. А. Гудовсек, Ю. В. Шалівська. Рівне: РДГУ, 2021. 33 с.
  11. Методологія організації досліджень з освітніх, педагогічних наук: навч.-метод.посібн./Уклад. О. Б. Петренко. Рівне: РДГУ, 2021. 212 с.
  12. Технологічні аспекти роботи над дисертацією: навч.-метод.посібн./Уклад. О. Б. Петренко. Рівне: РДГУ, 2021. 196 с.
  13. Петренко О. Б., Баліка Л. М. Методичні рекомендації до проходження виробничої (педагогічної) практики здобувачами вищої освіти ступеня доктор філософії (PhD) спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки. Рівне : РДГУ, 2021. 76 с.
  14. Програма вступного іспиту зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» для вступників на здобуття ступеня вищої освіти «Доктор філософії» на основі ступеня (освітньо-кваліфікаційного рівня) спеціаліста, магістра/ О. Петренко, К.Павелків, Л. Баліка, С. Бричок, О. Гудовсек, Ю. Шалівська. Рівне: РДГУ, 2022. 36 с.
  15. Програма вступного іспиту зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» для вступників на здобуття ступеня вищої освіти «Доктор філософії» на основі ступеня (освітньо-кваліфікаційного рівня) спеціаліста, магістра/ О. Петренко, К.Павелків, Л. Баліка, С. Бричок, О. Гудовсек, Ю. Шалівська. Рівне: РДГУ, 2023. 36 с.
  16. Програма фахового іспиту зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» для вступників на навчання для здобуття ступеня «Доктор філософії» на основі НРК 7 / О. Б. Петренко, К. М. Павелків, Л. М. Баліка, С. Б. Бричок, О.А. Гудовсек, Ю. В. Шалівська. Рівне : РДГУ, 2024. 32 с.
  17. Технології психолого-педагогічної підтримки вчителів і дітей у кризових ситуаціях. Навчально-методичний посібник. Уклад. Петренко О. Б., Петренко І. Ф. Рівне: РДГУ, 2024. 175 с.
  18. Гендерний підхід в освіті і вихованні. Навчально-методичний посібник. Уклад. Петренко О. Б., Баліка Л.М., Петренко І. Ф. Рівне: РДГУ, 2024. 237 с.
  19. Методичні рекомендації до виконання курсових робіт для здобувачів ступеня вищої освіти «бакалавр» за спеціальністю 013 «Початкова освіта» / уклад.: О. Б. Петренко, Л. М. Баліка, Ж. Г. Стельмашук. Рівне: РДГУ, 2024. 64 с.
  20. Raport Samotność i style radzenia sobie ze stresem w kontekście wojennej migracji – badania porównawcze wśród migrantów ukraińskich przebywających w Polsce oraz wewnętrznych przesiedleńców w Ukrainie / dr Beata Skwarek, prof. CW, dr Dorota Domińska-Werbel, dr n. med. Maria Borczykowska-Rzepka, mgr Justyna Rurka, docent, dr Nataliya Podolyak, docent, dr Valentyna Stets, docent, dr Iryna Lozynska, dr hab. Oksana Petrenko, docent, dr Ludmiła Balika, mgr Kateryna Kowal. Legnica: Wydawca Collegium Witelona Uczelnia Państwowa, 2024. 329 s.
  21. Petrenko O., Balika L. Специфіка виховної роботи на педагогічному факультеті Pівненського державного гуманітарного університету в умовах війни. W trosce o rozwój i bezpieczeństwo dziecka – aspekty społeczno-prawne. Warszawa, 2025. Р. 311-320.

 

Наукові публікації у наукових виданнях:

  1. Петренко О. Б., Пустовіт Г. П. Історико-педагогічний вимір розвитку екологічної освіти учнів у закладах позашкільної освіти. Нова педагогічна думка. № 1. С. 136–145. Copernicus
  2. Петренко О. Б. Роль теорії домінанти О. Ухтомського (1875–1942) у розвитку комплексної науки про людину. Інноватика у вихованні. Вип. 9. С. 6–16. Copernicus
  3. Петренко О. Б. Методологічні основи реконструкції педагогічної системи Василя Сухомлинського в освітньому просторі Нової української школи. Інноватика у вихованні. Вип. 10. С. 40–49. Copernicus
  4. Петренко О. Б. Активні й інтерактивні методи полікультурного виховання учнів різних вікових груп. Інноватика у вихованні. Вип. 11 Том 1. С.17–24. Copernicus
  5. Петренко О. Б.,Баліка Л. М., Бричок С. Б. Навчальна діяльність Інституту дитячого читання про розробку педагогічних ідей про дитячу літературу і дитячих письменників (1920-1930 рр.). Гірська школа українських Карпат. № 22. С.67–72.
  6. Петренко О. Б. Питання сімейного виховання в контексті філософсько-педагогічної спадщини Німеччини (середина ХVІІІ – початок ХХІ століття). Інноватика у вихованні. 2020. Вип. 12. С.27–40. Copernicus
  7. Петренко О.Б., Баліка Л. М., Бричок С. Б. Аспірантура в Україні як основна форма підготовки наукових кадрів: рефлексія тривалістю у століття. Інноватика у вихованні. № 13. Т.2. С. 16–34. Copernicus
  8. Петренко О. Б. Формування національної самосвідомості студентської молоді в процесі громадської діяльності (з досвіду роботи Регіонального комплексного науково-методичного центру інноваційних технологій освітнього процесу РДГУ). Соціальна робота та соціальна освіта. № 1 (6). С.112–119.
  9. Савчук П., Петренко О., Блавт О., Білавич Г. Педагогічні конфлікти в рецепції західних науковців: наукові пріоритети і методичний досвід. Інноватика у вихованні. № 14. – С.108-117. Copernicus
  10. Ludmiła Balika, Oksana Petrenko, Tetiana Tsipan. Social and pedagogical challenges for the modern family: actualization of the problem. Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy nr 41(4) / 2021. р. 83–91. ISSN 1896-8333, e-ISSN 2449-9013 (https://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/154521/edition/114025/content) http://www.wydawnictwo.pwsz.legnica.edu.pl/artykul-153-pwsz-1Copernicus
  11. Петренко О. Питання психолого-педагогічної підтримки дітей під час війни: інформаційно-технологічне забезпечення. Інноватика у вихованні. № 15. С.67–76. Copernicus
  12. Петренко О. Освітній простір України крізь призму регіональної культурної практики. Інноватика у вихованні. № 15. С.355–362. Copernicus
  13. Пустовіт Г., Петренко О.Актуальні орієнтири модернізації сучасної освіти в контексті формування зростаючої особистості: теоретичний аналіз. Інноватика у вихованні. № 16. С.67–76. Copernicus
  14. Petrenko O,Pustovit G., Petrenko S. Training of future doctors of philosophy in the specialty “Education and pedagogical sciences” in ukraine: theoretical and applied aspects. International Journal of Pedagogy Innovation and New Technologies journal homepage: http://www.ijpint.com ISSN: 2392-0092, Vol. 9, No. 1, 2022 p. 45–53.
  15. Петренко О., Баліка Л., Бричок С., Гудовсек О. Роль дисципліни «Технологія та організація наукових досліджень в освіті» у підготовці майбутніх магістрів початкової освіти. Інноватика у вихованні. № 17. С.67–76.  Copernicus
  16. Петренко О., Пустовіт Г., Олексюк О., Поліщук І. Моральне виховання неповнолітніх засуджених у процесі трудової діяльності в умовах виправної установи. Інноватика у вихованні. № 18. С. 67–76. Copernicus
  17. Петренко О., Петренко І., Бричок С. Теоретико-прикладні засади ресоціалізації неповнолітніх засуджених у виправних колоніях України. Соціальна робота та соціальна освіта. № 2(11). С. 247–256.
  18. Петренко О. Б. Рецензія на монографію «Підготовка майбутніх соціальних працівників до молодіжної роботи: теорія і практика». Соціальна робота та соціальна освіта. Вип. 2(22). С. 277–280.
  19. Пустовіт Г., Петренко О., Поліщук І. Формування готовності майбутніх учителів початкових класів до соціально орієнтованої позакласної роботи в педагогічних коледжах. Соціальна робота та соціальна освіта. №1(12). С.205–215.
  20. Петренко О. Б. Полікультурний підхід у змісті сучасної шкільної історичної освіти: теоретичні концепти. Інноватика у вихованні. № 19. Том 1. С. 6–16. Copernicus
  21. Петренко О. Б. Кафедра закладу вищої освіти крізь призму розвитку соціокультурного простору регіону. [рец. на кн.: Виткалов С. В. Вища гуманітарна освіта в просторі регіональних культурних практик: історико-прикладний вимір: монографія. Publishing House of RSEC, Poznań, Poland – Рівне : ФОП «Брегін А. Р.», 2024. 867 с., іл.]. Інноватика у вихованні. № 19. Том 2. С. 250–259. Copernicus
  22. Petrenko, O., Balika, L., Koval K., et al. (2024). The problem of loneliness and coping with stress in the context of life situations experienced by war refugees (based on the research conducted in Rivne, Ukraine). Scientific Papers of The Witelon Collegium, 1(50), 69-96. https://doi.org/10.5604/01.3001.0054.7526.
  23. Петренко О., Пустовіт Г., Баліка Л. Практико-орієнтована складова змісту позашкільної освіти. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття. Вип.3. С.6–14.
  24. Iryna Androshchuk, Oksana Petrenko. Experience in teaching the course “Theory and Methodology of Education” at the Rivne State Humanitarian University (Ukraine): good practices and challenges. Studia z Teorii Wychowania 2024; XV (3 (48)). P.289-303. ISSN: 2083-0998 | E-ISSN: 2719-4078 | ICV: 100.00 | MNiSW: 100 URL: https://sztw.chat.edu.pl/resources/html/article/details?id=625445
  25. Petrenko O.B., Yakymenko S.I., Breslavska G.B.Gender competence as a necessary condition for the effective activity of the future teacher. Colloquium-journal. №2 (195), 2024 Część 1 (Warszawa, Polska). p. 28–30. URL: https://colloquium-journal.org/wp-content/uploads/2024/02/Colloquium-journal-2024-195-1.pdf
  26. Петренко О. Б., Бреславська Г. Використання інтерактивних технологій у процесі позааудиторної роботи студентів. Colloquium-journal. №12 (205), 2024 Czesc 1 (Warszawa, Polska) С.54–56. URL: https://colloquium-journal.org/wp-content/uploads/2024/05/Colloquium-journal-2024-205-1.pdf
  27. Петренко О., Павелків К. Формування іншомовної підготовки здобувачів вищої освіти у структурі професійної підготовки в умовах університету: реалії сьогодення. Інноватика у вихованні. Випуск 20. С.5–16.
  28. Пустовіт Г., Петренко О. Психолого-педагогічні концепти формування національно-культурної «Я-ідентичності» зростаючої особистості у закладах позашкільної освіти. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття. 2025. Вип.4. С.6–16. URL: https://pse.itup.com.ua/index.php/pse/article/view/83
  29. Петренко О., Пустовіт Г., Баліка Л. Загальна і професійна складові освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії: досвід і перспективи. Інноватика у вихованні. Випуск 21. С.5–21. URL: https://ojs.itup.com.ua/index.php/iiu/article/view/678

 

Авторські свідоцтва:

  1. № 73812. Навчальний посібник «Гендерний підхід в освіті й вихованні» (12.09.2017).
  2. № 79504. Монографія «Інноватика у вихованні: теоретико-прикладні аспекти» (01.06.2018).
  3. № 89073. Монографія «Жінки в історії соціальної роботи». (29.05.2019).
  4. № 99105. Монографія «Гендерний вимір шкільної освіти в Україні (ХХ століття)». (17 серпня 2020 р.).
  5. № 99106. Монографія «Віддана мені, як і я їй: Про Ганну Іванівну Сухомлинську» (17 серпня 2020 р.).

Наукове керівництво здобувача, який одержав документ про присудження наукового ступеня:

Доктора наук:

  • Боса В. П. – 13.00.04 (захист відбувся 25 червня 2025 року в Рівненському державному гуманітарному університеті).

 

Кандидата наук, доктора філософії:

  1. Зубілевич М. І. «Гендерне виховання дівчат-підлітків у Великій Британії». Київ, 2007. К 26.454.01
  2. Шагай (Гринькова) Н. М. «Педагогічні умови морального виховання учнів початкових класів у позашкільних навчально-виховних закладах». Херсон, 2007. К 67.053.01
  3. Гудовсек О. А. «Становлення і розвиток естетичного виховання учнів у позашкільних закладах України (1954-1991 рр.)». Рівне, 2011. К 47.053.01
  4. Генсіцька-Антонюк Н. О. «Відображення гендерних особливостей особистості у підручниках з математичних дисциплін для 1-9 класів (кінець ХХ – початок ХХІ ст.)», Умань, 2014. Д 74.053.01
  5. Стельмашук Ж. Г. «Проблема виховання дисциплінованості учнів у вітчизняній школі в умовах роздільного навчання (1943-1954 рр.)», Рівне, 2015. К 47.053.01
  6. Шевченко О. В. «Формування комунікативної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей у процесі вивчення філологічних дисциплін» 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Рівне, 2016. К 47.053.01
  7. Баліка Л. М. «Розвиток інтересу до читання в учнів у процесі діяльності шкільних бібліотек в Україні (1962–1991 рр.)». Рівне, 2017. Д 47.053.01
  8. Шпичак І. П. «Проблеми виховання дітей у творчій спадщині В. Ф. Шмідт (1889–1937 рр.)». Рівне, 2017. Д 47.053.01
  9. Федорук О. М. «Формування фахової компетентності майбутніх документознавців в галузі електронного документообігу у професійній підготовці», Рівне, 2020, 011 – Освітні, педагогічні науки. ДФ 47.053.002
  10. Бондарець М. А. «Проблема «морально дефективного дитинства» у педагогічній думці 20-30-х рр. ХХ ст.», Рівне, 2022, 011 – Освітні, педагогічні науки. 27 жовтня 2022.
  11. Поліщук І. В. «Освітня і експериментально-виховна діяльність Тамари Дмитрівни Дем’янюк (1944-2013)», Рівне, 2022, 011 – Освітні, педагогічні науки. 27 жовтня 2022.
  12. Лелюх С. Р. «Становлення і розвиток духовної освіти на Волині у ХІХ на початку ХХ століття», Рівне, 2025, 011 – Освітні, педагогічні науки. 20 травня 2025.
  13. Коваль К. Ю. «Соціально-педагогічні умови полікультурного виховання дітей у дитячих будинках сімейного типу», Рівне, 2025, 011 – Освітні, педагогічні науки. 21 травня 2025.

Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:

Наукове керівництво науковою роботою здобувачки ІІ (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки Шеремет Н. М. у І етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт (березень 2023 р.).

Нагороди: Грамота АПН України (вересень 2008 р.), Почесна грамота обласної ради (Наказ №173 від 12 травня 2011 року), Почесна грамота НАПН України (наказ №128-ое від 19.10.2017 р.), Медаль НАПН України «К. Д. Ушинський» (наказ № 45-к від 19.11.15 р.), Медаль НАПН України «Григорій Сковорода» (наказ № 3-к від 18.03.2016 р.), Грамота Верховної Ради України (№ 389-к від 30.06.2017 р.), Нагрудний знак МОН України «Василь Сухомлинський» (№ 301, наказ № 332-Н від 31.07.2018 р.). Медаль Національної академії педагогічних наук України «Леся Українка» (№ 55, наказ № 6к від 8 лютого 2021 р.).

 

Підвищення кваліфікації

  1. Житомирський державний університет імені Івана Франка. Тема: «Науково-педагогічна діяльність кафедри, організація освітнього процесу в ЗВО та методика викладання дисциплін психолого-педагогічного циклу.». Сертифікат про стажування АА № 20240530531 від 05.04.2024 р.
  2. Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave – School of Economics and Management in Public Administration in Bratislava) (скорочено до «VŠEMVS») (Словацька Республіка). Тема «Наукова діяльність, організація навчального процесу та методика викладання в європейських вищих навчальних закладах» (з 27.08.2018 р. по 29.10.2018 р.) Сертифікат про стажування № 113-C від 29.10.2018 р.
  3. Міжнародне науково-педагогічне стажування «Спеціальна освіта та реабілітаційні науки в Європі» (180 год.) в рамках освітнього проєкту «Міжкультурна комунікація та перспективи інтеграції в Європейський освітній простір», 10 червня 2021 – 29 липня 2021 Загреб, м. Хорватія. Свідоцтво № 3421-C (international scientific and pedagogical traineeship «Special Education and Rehabilitation Sciences in Europe» (180 hours) within a framework of the education project «intercultural communication and perspectives of the integration in European Education Area», June 10, 2021 – July 29, 2021 Zagreb, Croatia. Certificate # 2921-C).
  4. Міжнародне підвищення кваліфікації (Вебінар) «Онлайн навчання як нетрадиційна форма сучасної освіти на прикладі платформи Moodle». Сертифікат ES №2353\2020, від 16.11.2020 р. м. Люблін, Польща. 1,5 кредита ECTS (45 годин).
  5. Міжнародне підвищення кваліфікації (Вебінар) «Використання в сучасній онлайн освіті можливостей хмарних сервісів на прикладі платформи Google meet, Google Сlassroom». Сертифікат ES №3341\2020, від 21.12.2020 р. м. Люблін, Польща. 1,5 кредита ECTS (45 годин).
  6. Підвищення кваліфікації «Бренд науковця в цифровому світі» (30 год. 21-27.11.2022) Сертифікат № 1277.
  7. Проєкт Громадської організації «Міжнародна Школа Рівних Можливостей» «Вчимося себе захищати: готуємо амбасадорок змін», 32 год. (Травень-листопад 2023 р.).
  8. Навчання за програмою вебінару «Академічна доброчесність: виклики, проблеми та перспективи», 0,5 кредита ЄКТС. Сертифікат АР № 2620/0780-24 від 06.03.2024 р.
  9. Підвищення кваліфікації для педагогічних працівників та психологів «Перша психологічна допомога під час та після війни», 1 кредит ЄКТС. Сертифікат № 66790912 від 01.04.2024 р.
  10. Курс «Базова психологічна допомога в умовах війни» (05.04.2024).
  11. Навчання на онлайн-платформі за підтримки Міністерства освіти і науки України:
  • «Онлайн-курс для вчителів початкової школи» студії онлайн-освіти EdEra та громадської спілки «Освіторія» (60 год., сертифікат від 2 вересня 2018 року).
  • Онлайн-курс «Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами». Сертифікат 14.04.2019. 30 годин.
  • Онлайн-курс «Недискримінаційний підхід у навчанні». Сертифікат 14.04.2019. 32 години.
  • Онлайн-курс «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти». Сертифікат 07.05.2019. 80 годин.
  • Онлайн-курс «Академічна доброчесність». Сертифікат 13.10.2019. 4 години.
  • Онлайн-курс «Ключові уміння 21-го століття» студії онлайн-освіти EdEra. Сертифікат 31.05. 2020. 5 годин.
  • Онлайн-курс Prometeus «Наукова комунікація в цифрову епоху» (90 год., сертифікат 11.06.2020).
  • Онлайн-курс «Про дистанційний та змішаний формат навчання». (30 год., сертифікат 19.10.2020).
  • Онлайн-курс Prometeus «Жінки та чоловіки: гендер для всіх». (60 год., сертифікат 15.03.2021).
  • Онлайн-курс «Школа стійкості» (30 год. 29.05.2023).
  • Онлайн-курс «Стрес-менеджмент для освітян» (10.12.2023 р.).
© 2025 Психологія