Івашкевич Едуард Зенонович

Посада

Професор кафедри загальної психології, психодіагностики та психотерапії

Науковий ступінь      

Доктор психологічних наук

Вчене звання

професор

Профілі: (заповнюємо ті, як активовані)

Orcid: https://orcid.org/0000-0003-0376-4615

Scopus: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57216880484

Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=CB_h2wQAAAAJ

Web of Science(WoS) http://www.researcherid.com/rid/V-8872-2018

DOIhttps://app.webofknowledge.com/author/record/26622442

Електронна адреса:

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Сфера наукових інтересів: когнітивна психологія; психологія інтелекту і здібностей; психологія особистості.

Інформація про вищу освіту:

Рівненський державний педагогічний інститут, 1995 р., практичний психолог в закладах середньої освіти.

Стаж роботи: 32 років

 Професійний розвиток: сертифікати, дипломи, участь

Дисертаційні дослідження:

Дисертаційне дослідження на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності С4 Психологія (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія) «Розвиток у старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності (на матеріалі курсу “Світова література”)» (Київ, 2003).

Дисертаційне дослідження на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук зі спеціальності С4 Психологія (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія) “Психологія соціального інтелекту педагога” (Київ, 2018).

Наукові та професійні досягнення:

Кількість наукових публікацій – 268, серед яких 10 науково-метричних праць, внесених до науково-метричних баз, зокрема SCOPUS, Web of Science Core Collection, 1 одноосібна монографія, 8 розділів у колективних монографіях, 5 навчальних посібників, 7 навчально-методичних посібників.

Академік відділення психології та соціології ВГО «Національна Академія наук вищої освіти України», член президії Академії (протокол № 11 Загальних зборів Академії від 17.11.2020 р., диплом № 014-20)

Член Товариства психологів України (членський квиток № 178, видано Президією Товариства психологів України, 25.09.1996 р.)

Член редколегії збірника наукових праць РДГУ «Психологія: реальність та перспективи» (категорія Б; Індекс Copernicus)

Член редколегії збірника наукових праць «Технології розвитку інтелекту» Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України (категорія Б; Індекс Copernicus)

Член редколегії збірника наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка «Проблеми сучасної психології» (категорія Б; Індекс Copernicus)

Член редколегії збірника наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка «Корекційна педагогіка» (категорія Б; Індекс Copernicus)

Член редколегії збірника наукових праць «Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука» (категорія Б; Індекс Copernicus)

Член постійної спеціалізованої вченої ради Д 47.053.02 за спеціальністю «19.00.07 – педагогічна та вікова психологія» в Рівненському державному гуманітарному університеті (Наказ МОН України № 894 від 10.10.2022р.; накази про зміну складу: № 1166 від 23.12.2022р.; № 986 від 08.07.2025р.)

Виступає  офіційним опонентом дисертаційних досліджень

Член робочої групи науково-освітньої програми спеціальності С4 «Психологія» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти

Навчальні дисципліни.

Загальна психологія, психологія інтелекту, психологія інтелекту в контексті наукових парадигм та інновацій.

Автор 268 публікацій. Основні публікації (беремо із списку за останні 5 років)

  1. Івашкевич Е.З., Харченко Є.М. (2021). Проблема оптимізації професійної діяльності педагога за рахунок розвитку соціального інтелекту. Філософія освітнього простору: психологічний вимір. Колективна монографія. За ред. Р.В.Павелківа, Н.В.Корчакової. Киів: Вид-во «Центр учбової літератури», 2021. 400 с. С. 341–366.
  2. Івашкевич Е.З. & Набочук О.Ю. (2022). Теорія і практика становлення творчого «Я» особистості керівника закладу вищої освіти. Філософія освітнього простору вищої школи: психологічний та психолінгвістичний дискурс: Колективна монографія. За ред. Н.В.Корчакової. Київ: Вид-во «Центр учбової літератури». 468 с. С. 42–106.
  3. Mykhalchuk Nataliia, Kharchenko Yevhen, Ivashkevych Eduard, Ivashkevych Ernest & Nabochuk Alexander (2023). Types of military stress of combatants in the situation of war in Ukraine. Actual problems of education and science in the conditions of war: collective monograph / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks California: GS Publishing Services, 2023. 236 р. 104–121.
  4. Mykhalchuk Nataliia, Kharchenko Yevhen, Ivashkevych Eduard, Ivashkevych Ernest & Nabochuk Alexander (2023). On-line teaching in the process of studying at secondary schools according to contemporary realities and war situation in Ukraine. Education and science in the period of global crises and conflicts in the 21st century: collective monograph. Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California: GS Publishing Services. С. 174–195. 331 р. Available at: DOI: 10.51587/9798-9895-14601-2023-016. https://drive.google.com/file/d/1Ok5IRXIrsO4lNGOQ6_WKlxr7SRLnpVte/view
  5. Mykhalchuk N., Kharchenko Ye., Ivashkevych Ed., Ivashkevych Er. (2024). Theoretical foundations of Learner’s Sovereignty in contemporary system of Education in Ukraine. Education and science in Ukraine in the period of today’s global challenges: collective monograph / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California: GS Publishing Services, 2024. 295 р. P. 173–192. http://nanvou.org.ua/zbirnyky/2mono_Akademy_2024.pdf

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема SCOPUS або Web of Science Core Collection.

  1. Івашкевич Е.З. The development of social intellect by the person’s emotional activity. Психолінгвістика. Психолингвистика. Psycholinguistics : Зб. наук. праць ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький пед. ун-т імені Григорія Сковороди. – Переяслав-Хмельницький: ФОП Лукашевич О.М., 2016. – Вип. 19 (1). – С. 62–71. (Index Copernicus, Web of Science)
  2. Івашкевич Е.З. The problem of explication of social intellect of the person. Психолінгвістика. Психолингвистика. Psycholinguistics : Зб. наук. праць ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький пед. ун-т імені Григорія Сковороди. – Переяслав-Хмельницький: ФОП Лукашевич О.М., 2016. – Вип. 20 (1). – С. 77–87. (Index Copernicus, Web of Science)
  3. Івашкевич Е.З. Psycholinguistic features of the development of social intelligence of the teacher // Е.З.Івашкевич // Психолінгвістика. Психолингвистика. Psycholinguistics : Зб. наук. праць ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький пед. ун-т імені Григорія Сковороди. – Переяслав-Хмельницький: ФОП Домбровська Я.М, 2018. – Вип. 23 (1). – С. 242–257. (Index Copernicus, Web of Science)
  4. Івашкевич Е.З., Яцюрик А.О. Psycholinguistic Study of Functioning of Cognitions and Metacognitions on the Levels of Social Intelligence. Psycholinguistics.  Психолінгвістика.  Психолингвистика:  зб.  наук.  праць.  Серія:  Психологія. Переяслав-Хмельницький: ФОП Домбровська Я.М. 2019. Вип. 25(1). 444 с. С. 90-106.DOI: 10.31470/2309-1797-2019-25-1-90-106 (Index Copernicus, Web of Science, SCOPUS)
  5. Івашкевич Е.З., Примачок Л.Л. Psycholinguistic peculiarities of the development of communicative competence of teachers of secondary schools. Psycholinguistics. Психолінгвістика.  Психолингвистика:  зб.  наук.  праць.  Серія:  Психологія. Переяслав-Хмельницький: ФОП Домбровська Я.М. 2020. Вип. 27 (1). С. 95-121. DOI: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2020-27-1-95-121 (Index Copernicus, Web of Science, SCOPUS)
  6. Nataliia Mykhalchuk, Yurii Pelekh, Yevhen Kharchenko, Eduard Ivashkevych, Ernest Ivashkevych, Lyudmyla Prymachok, Nataliia Hupavtseva, Walery Zukow (2020). The empirical research of the professional reliability of 550 doctors during the COVID-19 pandemic in Ukraine (March-June, 2020). Balneo Research Journal.2020.368. Vol.11, No.3, September 2020. pр.: 393–404. DOI: http://dx.doi.org/10.12680/balne. (Web of Science)
  7. Mykhalchuk Nataliia, Pelekh Yurii, Kharchenko Yevhen, Ivashkevych  Eduard, Zukow Walery, Ivashkevych Ernest, Yatsjuryk Alla (2023). Suicidal behavior as a result of maladjustment of servicemen to the conditions of military service in Ukraine. European Journal of Clinical and Experimental Medicine, 21(1), 90–107. doi: 10.15584/ejcem.2023.1.12 (SCOPUS).
  8. Mykhalchuk Nataliia, Plakhtii Anastasiia, Olena Panchenko, Ivashkevych Eduard, Hupavtseva Nataliia, Chebykin Oleksiy (2023). Concept «ENGLAND» and its Subconcepts in the Consciousness of Ukrainian Students. PSYCHOLINGUISTICS, 34(2), 6–47. DOI: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2023-34-2-6-47. (Web of Science, SCOPUS).
  9. Mytnyk, A., Uninets, I., Ivashkevych, Er., Rashkovska, I., Ivashkevych, Ed. & Kuchai, O. (2024). Formation of professional competence in future psychologists using innovative technologies. Revista Conrado, 20(100), 293–304. https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/3963 (Web of Science).
  10. Mykhalchuk Nataliia, Kharchenko Nataliia, Kalmykov Heorhii, Ivashkevych Ernest, Ivashkevych  Eduard, Hupavtseva Nataliia, Mysan Inna (2024). Concept «EDUCATION» and its Subconcepts in the Consciousness of Ukrainian managers. PSYCHOLINGUISTICS, 36(1), 154–188. DOI: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2024-36-1-154-188. (Web of Science, SCOPUS, Q2).

Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:

  1. Михальчук Н.О., Івашкевич Е.З., Івашкевич Е.Е. Основи соціально-психологічної реабілітації. Навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Рівне: МЕГУ імені академіка Степана Дем’янчука, 2020. 186 с.
  2. Михальчук Н.О., Івашкевич Е.З., Івашкевич Е.Е. Фізична реабілітація в психіатрії. Навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Рівне: МЕГУ імені академіка Степана Дем’янчука, 2020. 214 с.
  3. Михальчук Н.О., Івашкевич Е.З., Івашкевич Е.Е. Основи медико-психологічного консультування та експертизи. Навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Рівне : МЕГУ імені академіка Степана Дем’янчука, 2020. 226 с.
  4. Михальчук, Н.О. & Івашкевич, Е.З. (2022). Емпіричний інструментарій впровадження методу діалогічного аналізу випадку у психодіагностичну та психотерапевтичну практику. Навчально-методичний посібник. Рівне: Рівненський державний гуманітарний університет, 2022. 258 с.

Наукові публікації у фахових наукових виданнях України (категорія Б):

  1. Onufriieva, L. & Ivashkevych, Ed. (2021). The development of learner’s autonomy by the way of the formation of social intelligence. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"51, 9–32. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2021-51.9-32
  2. Onufriieva, L. & Ivashkevych, Ed. (2021). Contemporary approaches to the problem of the development of cognitive activity of pupils according to the ways of managing the young learner’s classroom. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"52, 61–83. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2021-52.61-83
  3. Ivashkevych, Ed. & Stoliarenko, Olha (2021). The problem of the development of dialogical qualities of Cognitive Activity of senior pupils in the educational process. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"53, 126–148. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2021-53.126-148
  4. Ivashkevych, Ed. & Onufriieva, Liana (2021). Social intelligence of a teacher as a factor of the stimulation of cognitive interests of students. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"54, 57–77. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2021-54.57-77
  5. Ivashkevych, Ed. & Simko, Alla (2022). The problem of psychological nature of the internal dialogue of schoolchildren actualized by text reality. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"55, 9–28. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2022-55.09-28
  6. Ivashkevych, Eduard & Danchuk,Yuliia (2022). Dependence of the Success of Testing Pupils on Social Intelligence of Teachers. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"56, 45–63. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2022-56.45-63
  7. Ivashkevych, Eduard & Simko, Ruslan (2022). The characteristics of inner speech of a personality by use of the method of dialogical analysis of the case. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"57, 32–50. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2022-57.32-50
  8. Ivashkevych, Eduard & Kurytsia, Alla (2022). Psychological content of the communicative-competent approach in the paradigm of contemporary foreign education in Ukraine in the conditions of war. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"58, 43–65. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2022-58.43-65
  9. Ivashkevych, Eduard & Simko, Ruslan (2023). The problem of the influence of Social Intelligence of teachers on the organization of problem-based learning at secondary schools. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"59, 9–28. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2023-59.9-28
  10. Ivashkevych, Eduard & Hudyma, Oleksandr (2023). The problem of the influence of professional reflection of teachers of preschool educational establishments on the qualities of their social intelligence. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"60, 9–29. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2023-60.9-29
  11. Ivashkevych, Eduard, Kharchenko, Yevhen & Nabochuk, Alexander (2023). Professional creativity of combatants after participating in war events on the territory of Ukraine: the applied research. Психологія: реальність і перспективи : зб. наук. пр. Вип. 20. Рівне: РДГУ. С. 57–68. DOI: https://doi.org/10.35619/prap_rv.v1i20.346
  12. Ivashkevych, Eduard & Spivak, Vitalii (2023). Intelligence, Social and Emotional Intelligence: Correlation of Concepts in Modern Psychology. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"61, 9–29. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2023-61.9-29
  13. Ivashkevych, Eduard & Rudzevych, Iryna (2023). Abnotivity as the Characteristics of Social Intelligence of a Teacher. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"62, 44–63. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2023-62.44-63
  14. Mykhalchuk, Nataliia, Kharchenko, Yevhen, Ivashkevych, Eduard, Ivashkevych, Ernest & Khupavtseva, Nataliia (2023). The influence of post-traumatic stress disorders in combat conditions for combatants in the conditions of war in Ukraine. Науковий журнал «Health & Education». Вип. 4. Рівне: Комунальний заклад вищої освіти «Рівненська медична академія» Рівненської обласної ради. «Видавничий дім «Гельветика». С. 200–209. DOI https://doi.org/10.32782/health-2023.4.28
  15. Ivashkevych, Eduard & Hudyma, Oleksandr (2024). The Correlation between Definitions of General and Social Intelligence in the Empirical Study of Teachers of Preschool Educational Institutions. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"63, 48–68. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2024-63.48-68
  16. Mykhalchuk, Nataliia, Ivashkevych, Eduard & Chala, Yuliia (2024). The problem of professionally significant experience in Contemporary Psychology. Психологія: реальність і перспективи: зб. наук. праць, 22, 69–77. Рівне: РДГУ. https://doi.org/10.35619/prap_rv.v1i22.368 (Index Copernicus).
  17. Mykhalchuk Nataliia, Kharchenko Yevhen & Ivashkevych Eduard (2024). Rehabilitation of combatants with constant physiological stress. Scientific journal “PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE“. Вип. 2(9). С. 58–65. http://doi.org/10.31891/pcs.2024.2.9 (Index Copernicus)
  18. Mykhalchuk, Nataliia, Ivashkevych, Ernest & Ivashkevych, Eduard (2024). Psychological principles of formation of linguistic thinking of future translators.Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука. Серія: Педагогіка та Психологія. №2/2024. Приватний вищий навчальний заклад «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені Степана Дем’янчука». Видавничий дім «Гельветика». C. 30–36. DOI https://doi.org/10.32782/3041-2021/2024-2-5 https://journals.megu.rovno.ua/index.php/ped-psyh/issue/view/2

Наукове керівництво здобувачем, який одержав документ про присудження наукового ступеня:

Підвищення кваліфікації

  1. Проходив довгострокове стажування (180 год.) в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі з 29 січня 2024 року по 08 березня 2024 року. Сертифікат №612 від 08.03.24 р. Тема стажування: «Використання прикладного програмного забезпечення та сучасних професійних і наукових соціальних мереж у дистанційному та змішаному навчанні».
  2. Проходила тренінг для гарантів та розробників освітніх програм в РДГУ (30 годин – 1 кредит) з 20 лютого 2024 року по 08 березня 2024 року. Сертифікат №2024-081.
© 2025 Психологія