От і закінчилося вивчення вікової психології. По різному складеться у майбутньому професійне життя моїх студентів. Хтось наповнюватиме музикою дитячий садок, хтось ліцейні чи гімназичні класи, хтось поведе у світ музики учнів музичної школи чи творчі колективи дорослих. Маю надію, що наші заняття допоможуть майбутнім вчителям відчути душу тих, кого навчатимуть. А наш невеликий колективний проект трішки допоможе їм у цьому.
Отже, представляємо віковий онтогенез МОВОЮ МУЗИКИ. Даю без коректур. Кожний із авторів обрав свій шлях презентації вікового періоду, помітивши і виокремивши у ньому щось особливе.
Музичне зображення немовлячого віку ніби асоціація пробудження життя та ніжності. Далі вік м’ячика-стрибунця, маленької нестримної булечки, наповненої енергією та допитливістю. Знайома пісенька про лисичку, повертає нас у розважливе, безтурботне дошкілля.
Підлітковий вік поданий просто фантастично – філософсько-замріяно, критично-недовірливо.
Юнацький вік звучить як пошук та віра у майбутнє.
А ось і дорослий вік. Це навіть не плин ріки, це море подій, праці і руху. Закінчується музична розповідь мудро-сумовитим награшем. Його старанне молодіжне виконання - наче символ духових надбань людини протягом життя.
Виконаний проект наштовхує на декілька ідей.
По-перше, у ПСИХОЛОГІЮ повинні прийти люди з МУЗИЧНОЮ ОСВІТОЮ. Поєднання психологічних і музичних умінь це СКАРБ. Він особливо необхідний зараз для відновлення щастя і благополуччя на українській Землі. Без болю не можу дивитися музичні ролики з передової, але і тут наші воїни на висоті. Вони чітко знають - за музичною психотерапією майбутнє.
Тож, запрошуємо ВИПУСКНИКІВ МУЗИЧНИХ ШКІЛ, БАКАЛАВРІВ МУЗИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ОБРАТИ ПСИХОЛОГІЧНИЙ ФАХ ЗА МАГІСТЕРСЬКИМИ ПРОГРАМАМИ.
Хотілося б звернутися також і до гарантів освітніх програм музичного спрямування – не вихолощуйте психологічну підготовку майбутніх вчителів. Музичний твір виконують НЕ ПРОСТО РУКИ, А ДУША.
Сприймає музику НЕ СЛУХ, А СЕРЦЕ!
На останок, щира вдячність студентам за творчий підхід. Успіхів вам у навчанні і житті, мої юні друзі.