ОЦІНІТЬ СТАРАННЯ ПЕРШОКУРСНИКІВ

Важко знайти більш яскраве підтвердження філософським ідеям про мінливість світу, ніж те, що пов’язане з викладанням. Щоразу, відкриваючи двері в аудиторію, зустрічаєшся з абсолютно новою реальністю – інші студенти, умови, ставлення, професійне спрямування слухачів. У свідомості спливає думка Геракліта: «Не можна двічі увійти у одну і ту ж річку». То ж викладання – постійний пошук, особливо, коли виникає необхідність донести великий обсяг інформації у стислий термін. Поділюся креатином.
І так, факультет – музично-педагогічний; дисципліна – «Вікова та педагогічна психологія»; обсяг аудиторних занять – 3 лекції + 2 практичні; курс навчання – перший. На все про все, що стосується вікової психології, генези можливостей психіки впродовж усього життя, у викладача 1,5 лекції. (У цьому контексті не може не виникнути питання до гаранта програми: «Як за цих умов забезпечується формування психолого-педагогічних компетенцій випускників?». Все ж, зараз не про це).
У швидкісному режимі обговорили зі студентами вікові особливості розвитку, а от для того, щоб переконатися, що у свідомості майбутніх вчителів музики виникло хоча б первинне, елементарне відчуття вікових періодів, спробували виконати практичне завдання, результати якого і пропонуємо вам для оцінки і обговорення.
Кожний із вікових періодів студентам необхідно було презентувати за допомогою ПРИКМЕТНИКІВ. Ось, що вийшло у наших першокурсників:
НЕМОВЛЯЧИЙ ВІК: безпорадний, залежний, ніжний, зосереджений, спокійний, сонливий, подивований.
РАННІЙ ВІК: рухливий, щебетливий, впертий, активний, безпечний, допитливий.
ДОШКІЛЬНИЙ : допитливий, непосидючий, дружелюбний, врівноважений, теплий, зацікавлений.
МОЛОДШИЙ ШКІЛЬНИЙ : уважний, веселий, допитливий.
ПІДЛІТКОВИЙ: бурхливий, різкий, динамічний, суперечливий, критичний, енергійний, ризиковий, винахідливий.
ЮНАЦЬКИЙ: вільнодумний, життєрадісний, оптимістичний, цілеспрямований, розважливий, активний, закоханий.
ДОРОСЛИЙ: продуктивний, цілеспрямований, працьовитий, заклопотаний, урівноважений, наполегливий.
ПОХИЛИЙ: вразливий, мудрий, виснажений, песимістичний, смиренний.
На вашу думку:
➢ Чи справилися першокурсники з поставленим завданням?
➢ Які із характеристик є недоречними?
➢ Що не врахували майбутні вчителі?


© 2024 Психологія