Профессор кафедри загальної психології та психодіагностики
Доктор психологічних наук
Вчене звання: доцент кафедри загальної психології та психодіагностики
Профілі:
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8883-7686
Scopus:
Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=list_works&hl=uk&user=0Y47V88AAAAJ
Web of Science(WoS):
DOI:
Електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Сфера наукових інтересів:
- Психологія раціогуманізму;
- Психологія фасилітативної взаємодії;
- Постнекласична психологія;
- Аксіопсихологія.
Інформація про вищу освіту:
-
Рівненський державний педагогічний інститут, педагогічний факультет, спеціальність «початкове навчання,біологія», кваліфікація «Вчитель початкових класів та біології» (1998)
-
Переяслав Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди, здобуття ОС «доктор наук» зі спеціальності 053 Психологія (19.00.07 – вікова та педагогічна психологія) (2019-2021)
Стаж роботи: 15 років
Дисертаційні дослідження:
- Дисертаційне дослідження на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 053 Психологія (19.00.07 – вікова та педагогічна психологія) «Психологічний потенціал евристичної бесіди як форми навчальної роботи» (Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Київ, 2007).
- Дисертаційне дослідження на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук зі спеціальності 053 Психологія (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія) на тему: «Психологія фасилітативної взаємодії у педагогічному процесі закладів середньої освіти» зі спеціальності 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (Переяслав Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди, 2021)
Наукові та професійні досягнення:
- Член спеціалізована вчена рада Д 47.053.02 з присудження наукового ступеня доктора наук (наказ МОН України від 10.10.2022 р № 894)
- Керівник проблемної групи «Актуальні проблеми розгляду поняття фасилітації у психологічному просторі» (протокол засідання кафедри загальної психології та психодіагностики від 15.09.2022, № 8).
Відповідальний виконавець кафедральних наукових тем:
- «Психологічні особливості становлення майбутнього фахівця у сучасній вищій школі» (державна реєстрація 0116U006145) (2016-2021рр);
- «Психологічні особливості формування професійної ідентичності учасників освітнього процесу у закладах вищої освіти» (державний реєстраційний номер 0122U000360) (2022-2027рр).
Навчальні дисципліни:
- Основи патопсихології;
- Основи дефектології;
- Практикум із загальної психології.
Автор більше 50 публікацій.
Основні публікації
- Хупавцева, Н.О. Фасилітативна модель навчання іноземної мови в сучасній загальноосвітній середній школі. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Т. VІІ: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 48. Київ, 2019. С. 214–226.
- Khupavtseva, N.O. The problem of solving creative literary tasks by teens at the English language lessons. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України.Т. ХІІ: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 26. Київ, 2019. С. 326–338.
- .Хупавцева, Н.О. Атрибути фасилітативної взаємодії вчителя та учнів на уроках у процесі організації пізнавальної діяльності. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Т. ХІІ: Психологія творчості. Вип. 27. Київ, 2020. С. 256–268.
- . Хупавцева, Н.О. Концепція фасилітативного навчання в парадигмі гуманістичної психології. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Т. ХІV: Методологія і теорія психології. Вип. 3. Київ-Ніжин, 2020. С. 260–273.
- Хупавцева, Н.О. Психологічні принципи фасилітативної педагогічної взаємодії. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Т. V: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія. Вип. 20. Київ, 2020. С. 137–148.
- Ivashkevych, E.Z., Khupavtseva, N.O. The development of the social intelligence of a future teacher as a determinant of his/her readiness for successful facilitative interaction. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Т. VI: Психологія обдарованості. Вип. 17. Київ, 2020. С. 5–15. (Доробок здобувачки 50%).
- Khupavtseva N.O. Psychological Principlesof the Attributes of Facilitative Interaction. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / за наук. ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. Вип. 50. Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня «Рута», 2020. C. 267–289.
- Mykhalchuk, N. & Khupavtseva, N. (2020). Facilitation of the Understanding of Novels by Senior Pupils as a Problem of Psycholinguistics. Psycholinguistics. Психолінгвістика. Психолингвистика: зб. наук. праць. Серія : Психологія, 28 (1), 214–238. Переяслав-Хмельницький : ФОП Домбровська Я.М. DOI: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2020-28-1-214-238 (Web of Science, SCOPUS).
- Dubovyk, S.H., Mytnyk, A.Ya., Mykhalchuk, N.O., Ivashkevych, E.E. & Khupavtseva, N.O. (2020). Preparing Future Teachers for the Development of Students’ Emotional Intelligence. Journal of Intellectual Disability – Diagnosis and Treatment, 8 (3), 430–436. URL : https://www.lifescienceglobal.com DOI: https://doi.org/10.6000/2292-2598.2020.08.03.20. Published : 14 September, 2020. (SCOPUS).
- Mykhalchuk, N., Pelekh, Yu., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed., Ivashkevych Ernest, Prymachok, L., Khupavtseva, N. & Zukow, W. (2020). The empirical research of the professional reliability of 550 doctors during the COVID-19 pandemic in Ukraine (March-June, 2020). Balneo Research Journal, 2020.368, 11 (3), 393–404. September, 2020. DOI: http://dx.doi.org/10.12680/balne (Web of Science)
- Хупавцева Н. (Ващенко І.) Psychological content of facilitative interaction. Проблеми сучасної психології. Кам’янець-Подільський, 2021. Вип. 54. С.209-231.
- Хупавцева Н.О. (Митхальчук Н.О.). Психологічні підходи до організації фасилітативної взаємодії на уроках англійської мови. Психологія: реальність та перспективи. 18. рівне, 2022. С. 108-118.
Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:
- Хупавцева, Н.О. Психологічні засади організації фасилітативної взаємодії у роботі вчителя. Особистість у контексті морального та професійного зростання. (Колективна монографія). Р.В. Павелків & Н.В. Корчакова (наук. ред.). Київ : «Центр учбової літератури»., 2019. С. 140–155.
- Хупавцева, Н.О. Теоретико-методологічні основи фасилітативної взаємодії в педагогічному процесі закладів середньої освіти. (Монографія). Київ : «Центр учбової літератури», 2020. 400 с.
- Хупавцева Н.О. Модель продуктивної фасилітативної взаємодії, її психологічні характеристики. Філософія освітнього простору: психологічний вимір (Колективна монографія) Р.В. Павелків & Н.В. Корчакова (наук. ред.)Киїів : «Центр учбової літератури», 2020. С. 281-315.
- Івашкевич Е.З. , Хупавцева Н.О. Особливості індивідуального образу світу студентів. Філософія освітнього простору вищої школи: психлогічний та психолінгвістичний дискурс: колективна монографія/ за ред. Н.В.Корчакової. Київ: «Центр учбової літератури», 2022. С.107-151.
- Основи дефектології. Завдання для самостійної роботи здобувачам ОС «бакалавр» за ОП «Практична психологія» зі спеціальності 053 Психологія. /За ред. Н.О.Хупавцевої. Рівне: РДГУ, 2021. 28 с.