Хупавцева Наталія Олександрівна

Профессор кафедри загальної психології та психодіагностики

Доктор психологічних наук

Вчене звання: доцент кафедри загальної психології та психодіагностики

Профілі

ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-8883-7686

Scopus: 

Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=list_works&hl=uk&user=0Y47V88AAAAJ 

Web of Science(WoS): 

DOI:

Електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  

Сфера наукових інтересів:

  • Психологія раціогуманізму;
  • Психологія фасилітативної взаємодії;
  • Постнекласична психологія;
  • Аксіопсихологія.

Інформація про вищу освіту:

  1. Рівненський державний педагогічний інститут, педагогічний факультет, спеціальність «початкове навчання,біологія», кваліфікація «Вчитель початкових класів та біології» (1998)

  2. Переяслав Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди, здобуття ОС «доктор наук» зі спеціальності 053 Психологія (19.00.07 – вікова та педагогічна психологія) (2019-2021)

Стаж роботи: 15 років

Дисертаційні дослідження

  • Дисертаційне дослідження на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 053 Психологія (19.00.07 – вікова та педагогічна психологія) «Психологічний потенціал евристичної бесіди як форми навчальної роботи» (Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Київ, 2007).
  • Дисертаційне дослідження на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук зі спеціальності 053 Психологія (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія) на тему: «Психологія фасилітативної взаємодії у педагогічному процесі закладів середньої освіти» зі спеціальності 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (Переяслав Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди, 2021)

Наукові та професійні досягнення:

  • Член спеціалізована вчена рада Д 47.053.02 з присудження наукового ступеня доктора наук (наказ МОН України від 10.10.2022 р № 894)
  • Керівник проблемної групи «Актуальні проблеми розгляду поняття фасилітації у психологічному просторі» (протокол засідання кафедри загальної психології та психодіагностики від 15.09.2022, № 8).

Відповідальний виконавець кафедральних наукових тем:

  • «Психологічні особливості становлення майбутнього фахівця у сучасній вищій школі» (державна реєстрація 0116U006145) (2016-2021рр);
  • «Психологічні особливості формування професійної ідентичності учасників освітнього процесу у закладах вищої освіти» (державний реєстраційний номер 0122U000360) (2022-2027рр).

Навчальні дисципліни:

  • Основи патопсихології;
  • Основи дефектології;
  • Практикум із загальної психології.

Автор більше 50  публікацій.

Основні публікації

  1. Хупавцева, Н.О. Фасилітативна модель навчання іноземної мови в сучасній загальноосвітній середній школі. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Т. VІІ: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 48. Київ, 2019. С. 214–226.
  2. Khupavtseva, N.O. The problem of solving creative literary tasks by teens at the English language lessons. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України.Т. ХІІ: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 26. Київ, 2019. С. 326–338.
  3. .Хупавцева, Н.О. Атрибути фасилітативної взаємодії вчителя та учнів на уроках у процесі організації пізнавальної діяльності. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Т. ХІІ: Психологія творчості. Вип. 27. Київ, 2020. С. 256–268.
  4. . Хупавцева, Н.О. Концепція фасилітативного навчання в парадигмі гуманістичної психології. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Т. ХІV: Методологія і теорія психології. Вип. 3. Київ-Ніжин, 2020. С. 260–273.
  5. Хупавцева, Н.О. Психологічні принципи фасилітативної педагогічної взаємодії. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Т. V: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія. Вип. 20. Київ, 2020. С. 137–148.
  6. Ivashkevych, E.Z., Khupavtseva, N.O. The development of the social intelligence of a future teacher as a determinant of his/her readiness for successful facilitative interaction. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Т. VI: Психологія обдарованості. Вип. 17. Київ, 2020. С. 5–15. (Доробок здобувачки 50%).
  7. Khupavtseva N.O. Psychological Principlesof the Attributes of Facilitative Interaction. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / за наук. ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. Вип. 50. Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня «Рута», 2020.  C. 267–289.
  8. Mykhalchuk, N. & Khupavtseva, N. (2020). Facilitation of the Understanding of Novels by Senior Pupils as a Problem of Psycholinguistics. Psycholinguistics. Психолінгвістика.  Психолингвистика:  зб.  наук.  праць.  Серія :  Психологія, 28 (1), 214–238. Переяслав-Хмельницький : ФОП Домбровська Я.М. DOI: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2020-28-1-214-238  (Web of Science, SCOPUS).
  9. Dubovyk, S.H., Mytnyk, A.Ya., Mykhalchuk, N.O., Ivashkevych, E.E. & Khupavtseva, N.O. (2020). Preparing Future Teachers for the Development of Students’ Emotional Intelligence. Journal of Intellectual Disability – Diagnosis and Treatment, 8 (3), 430–436. URL : https://www.lifescienceglobal.com DOI: https://doi.org/10.6000/2292-2598.2020.08.03.20. Published : 14 September, 2020. (SCOPUS).
  10. Mykhalchuk, N., Pelekh, Yu., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed., Ivashkevych Ernest, Prymachok, L., Khupavtseva, N. & Zukow, W. (2020). The empirical research of the professional reliability of 550 doctors during the COVID-19 pandemic in Ukraine (March-June, 2020). Balneo Research Journal, 2020.368, 11 (3), 393–404. September, 2020. DOI: http://dx.doi.org/10.12680/balne (Web of Science)
  11. Хупавцева Н. (Ващенко І.) Psychological content of facilitative interaction. Проблеми сучасної психології. Кам’янець-Подільський, 2021. Вип. 54. С.209-231.
  12. Хупавцева Н.О. (Митхальчук Н.О.). Психологічні підходи до організації фасилітативної взаємодії на уроках англійської мови. Психологія: реальність та перспективи. 18. рівне, 2022. С. 108-118.

Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:

  • Хупавцева, Н.О. Психологічні засади організації фасилітативної взаємодії у роботі вчителя.  Особистість у контексті морального та професійного зростання. (Колективна монографія). Р.В. Павелків & Н.В. Корчакова (наук. ред.). Київ : «Центр учбової літератури»., 2019. С. 140–155.
  • Хупавцева, Н.О. Теоретико-методологічні основи фасилітативної взаємодії в педагогічному процесі закладів середньої освіти. (Монографія). Київ : «Центр учбової літератури», 2020. 400 с.
  • Хупавцева Н.О. Модель продуктивної фасилітативної взаємодії, її психологічні характеристики. Філософія освітнього простору: психологічний вимір (Колективна монографія) Р.В. Павелків & Н.В. Корчакова (наук. ред.)Киїів : «Центр учбової літератури», 2020. С. 281-315.
  • Івашкевич Е.З. , Хупавцева Н.О. Особливості індивідуального образу світу студентів. Філософія освітнього простору вищої школи: психлогічний та психолінгвістичний дискурс: колективна монографія/ за ред. Н.В.Корчакової. Київ: «Центр учбової літератури», 2022. С.107-151.
  • Основи дефектології. Завдання для самостійної роботи здобувачам ОС «бакалавр» за ОП «Практична психологія» зі спеціальності 053 Психологія. /За ред. Н.О.Хупавцевої. Рівне: РДГУ, 2021. 28 с.
© 2024 Психологія